En dröm..

Kollade hästnet igår och insåg verkligen hur mycket jag vill köpa en Shettis. Lixom en liten knutte man kan ha som sin bästa vän utan att känna att man måste ut till stallet och rida den. För den känslan hatar jag. När man känner sig tvungen till att rida, det tar lixom ut all ork på en. Därför hade en shettis passat perfa för mig! Och ska jag vara ärlig så tror jag att jag har större chans att få en shettis än en ridhäst..? Men jag blir så inspererad till alla folk på dayviews som äger jättesöta och duktiga småknattar :') 
Så en liten shettis på kanske 1 år det hade jag verkligen velat ha just nu. Kunna trickträna for real lixom.!
Men nu till hösten när jag blir hästlös så ska jag snacka med mina päron. Tror också att jag hade lättare hunnit med en mindre ponny än en häst som måste ridas regelbundet. Och en shettis är ju med en bra förstaponny antar jag.. Om man inte är beroende av att rida dvs :) Det ända jag måste övertala mina föräldrar med är att det finns fler grejer att göra med en häst än att rida. Men det förstår ju inte dem. För i deras huvud så existerar nog bara ridningen.. x)
 
Aja chill och bye!

Kommentarer
Skrivet av: Klara Forsström

Köp en shettis, du kommer inte ångra dig! :D Jag älskar min underbara, envisa lilla pälsboll! Finns otroligt mycket man kan göra även om man inte kan rida shettisen. Vi tricktränar, tömkör, miljötränar och busar en hel del bland annat. Ska köras in i sommar också :)

Svar: Åh låter hur mysigt som helst! Skiter fullständigt om jag köper en ridbar häst eller inte lixom, det är ju verkligen inte det som är det viktigaste :))
Emma Erlandsson

2013-04-22 | 19:45:20
URL: http://dancinghorses.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback