Fredagsmys med pållen <3

Hej!
Var hos Mellis innan med mamma, jag tog in henne ur hagen och bäst som hon är så gick hon i bara halsring hela vägen in till stallet, har varit lite innan att hon inte är så sugen på att gå från hagen för hon stannar ofta för att "lukta på grääset" iaf när vi var påväg till stallet så låg det en hundtunnel en sån som dem kan springa igenom vid vägkanten och Mellis blåser ju upp sig och blir lite smått freaked out av den och skuttar åt sidan. Men jag lyckades få fram henne till den ändå och efter ca 3 gånger av träning påväg till hagen och sen när vi red så lyckades hon bli lite lugnare iaf. 
 
Sen red jag ut en runda med, upp i skogen på en runda vi inte brukar ta så ofta. Hon var väldigt pigg och då menar jag öööverpigg alltså.. Efter ett tag så vände jag och då taggade hon till som attans. Fick ju knappt stop på henne ahaha, men jag försökte vända henne igen och lyckades få ner henne i kanten och där snubblade hon och blev jättestressad efter det. Sadeln hade vänt sig med rätt mkt så jag hoppade av och gick med henne hem resten av biten. Jag tog av tränset (ahaha fråga inte varför) och hon gick lös hela vägen hem, inte ett grässtrå försökte hon ta :))
 
Så ja, det var det vi gjorde idag :)
Imorgon ska jag in till  Halmstad med en vän, sen ska jag till mina kusiner på kvällen och sover sen i stan hos min syster. På söndag ska min syster till gekås så då ska hon köpa en yoga boll till mig! :D
Som jag ska ha till Mellis förståss! ;)
Men nu ska jag ätaa, så hörs imorgon eller något.
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback