Kvällsmys i hagen.

Fick ett litet cpryck när jag kom hem från skolan idag att jag skulle cykla till stallet. Och det var precis vad jag gjorde. Kan säga att det känndes i benen att man cyklat 2 mil! När jag väl var framme gick jag in i hagen och satte mig och vilade och käkade lite. Mellis kom med och jag gav henne lite morötter.
Körde 'the seven games' i hagen med. Friendly game är inga problem alls. Viftade med grimskaftet som bara den både över henne och på sidan och hon rörde inte en fena och var coollugn. The porcupine game som går ut på att hästen ska flytta sig från tryck gick också väldigt bra, flyttade bakdelen,framdelen, fram och bak osv. Inga problem där heller även fast det självklart skulle kunna finslipas.
Driving game som går ut på att hästen ska flytta undan för rytmiskt tryck går också rätt bra. Gick dock inte lika bra idag som det brukar göra och var lite svårare idag men kan ju bero från dag till dag och beroende vart man är med.
The yo-yo game gick faktiskt bättre än vanligt. Vanligtvis brukar hon bara ha yo i sig, att hon alltså har mycket enklare att rygga än att komma tillbaka. Men idag gick det bättre och hon kom villigt fram igen :)
 
 Cirkling Game gick sådär, men tror att jag var väldigt otydlig om vad jag bad om så därför blev det fel. Sen har vi inte övat på denhär leken knappt alls så det gör inget att det gick som det gick :)
Sideways Game prövade vi också på. Gick jättebra! Denhär leken har vi heller inte övat på så hade inga förväntningar men det gick jättebra! Flyttade några steg och sen blev det för tråkigt tyckte Mellis ;)
 
Efter vi hade lekt klart i hagen gick vi in till stallet, hennes magplatta hade lossnat från täcket så var tvungen att byta det och passade på att smörja in henne då också :)
 
 
 
 
Lite bilder från idag!
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback