Stalldag med Mellis.

Shoooo!
Har hunnit med jättemycket grejjer i stallet idag, ridit, tränat i paddocken med Mellis, smörjt ridskorna och hennes sidepull, fikat och sopat hela stallet. 
 
Ridpasset:

Det var verkligen superkul att rida Mellis idag. Hon lyssnade kanon och var verkligen jätte frammåt och positiv!
Idag fick hon välja skogsväg och det blev en väg in till en jättelång uppförsbacke som vi galoppade upp för, hon var så grymt taggad så jag lät henen springa på, på långa tyglar. Sen när vi väl var uppe var det typ en liten vändplats så när skrittade jag henne lite tills hon hade lugnat ner sig sen red jag in på en mossväg inne bland skog och stenar. Men eftersom jag inte riktigt vet vart vägen ledde så vände jag tillbaka tillslut och tog samma väg tillbaka till stallet. 
 
 
Efter jag hade ridit så sadlat jag av och det dära sen gick jag ut med henne i solen och fikade lite medans hon slickade på sitt favvogodis. Fick också upp henne på pallen idag.
Hon var lite osäker från början men efter några försök så var hon uppe :) 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback