Vad är det som händer?

( Bilder lånade av http://mos410.blogg.se/ )
 
Visst är det såhär i hästvärlden? Man döljer problem man inte vet existerar, tycker det är hästens
fel om den inte trivs på bettet, eller att den bara tjurar när den går med öppen mun. Man blir arg &
frustrerad och ja, det ena leder till det andra. Man vet inte bättre. Kunna tänka sig att hästen känner
sig obekväm? Stötte en gång på en som satte nosrem( heter det så? xd ) på sin häst för att den gapade, när jag inners inne visste att det från början handlade om bettet, sa att hon skulle betsla ner till ett mildare bett men nej, man får inte uttrycka sig så tydligen.
 
Man får inte säga vad någon annan ska göra med sina problem. Är jag yngre får jag verkligen inte uttala mig om en häst som inte är min! Oh snap då blir det tredje världskrig. Och allt jag ville göra var att hjälpa till & få en mer bekväm situation för båda. 
"Den är för het, inte ska jag betsla ner heller" 
Men man ska inte döma, det är sorligt att människor inte vet bättre.( Som ni ser på bilderna.)
Bäst att fokusera på sig själv & sin häst och undervika alla andras problem. :]
 
 
 
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback