Hur jag tycker Melrós är att rida.

Ska jag vara ärlig så är hon en väldigt speciell häst att rida. Riktigt pigg och vääldigt känslig då man knappt kan använda skänklarna på henne.
Hon tar lätt upp på kroppsspråket t.ex. ska vi tölta räcker det oftast att tänka det. Jag rider henne bettlöst för att hon inte trivs så mycket med bett och är vi i skogen kan hon vara väldigt svårstannad då det inte bara hjälper att ta i tyglarna för att få stopp på henne så det hon reargerar mest på är kroppsspråket och eftersom det har jag vänner som inte vill rida henne mer för hon inte stannat när dem har bett henne.
Men annars tycker jag att hon är superrolig att rida och när vi har fått lite mer tillit till varandra tvekar jag inte på att vi med kan galoppera på lösa tyglar i skogen. Måste bara lära mig knapparna på henne så jag förstår mig på henne lättare :) 
Bara diggar när jag rider i mjukis.. elr not. 
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback