Vilka flugmedel jag använder till Melrós.

 
Vi alla vet att demdär attans flugorna,bremsarna,knotten - ja alla dessa insekter tar ju kol på hästarna
nu i sommartider, speciellt exemhästar som är extra känsliga mot dem.

Längst till högen står hästsalvan, den använder jag till att smörja in juvret samt om hon får nogot litet sår så håller det också borta insekterna. 
Helosan, tror jag dem flesta vet.. den använder jag på hennes mule när solen steker så hon inte bränner sig.
I den rosa sprayflaskan är det något slagsflugsprej,haha.. Tror det är den "sommardeon" i den gröna förpackningen. Den sprejar jag hennes armhålor med & typ lite över hela kroppen.
Sen "PROB oil" gnuggar jag in i svansen & i manen. 

Det var väl allt, men jag rekommenderar verkligen dessa saker! Hästsalvan finns på både hööks & Gekås och PROB oil finns på vissa hästaffärer.

Kommentarer
Skrivet av: Emma

Superfin blogg! Kika gärna in på min blogg och lämna gärna en kommentar (:

2013-06-24 | 21:53:39
URL: http://bilderbyemma.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback