Vilket objektiv ska man välja?

Detta är andra gången jag råkar ut för detta "besväret", eller vad man nu vill kalla det. Det finns en hel djungel där ute med en massvis med olika objektiv. Hur vet man då vilket man ska köpa & vilket som passar en själv bäst?

För det första måste man veta vad man vill få med på bild, lixom vad man ska fota. Ska man fota t.ex. hästar, macro, grejjer som är långt ifrån skulle jag rekommendera ett objektiv med stor brännvidd(mm). Tex mitt Sigma objektiv som är 70-300mm. Eller ska du bara fota "vardagsbilder",porträtt, djur på nära håll eller kanske barn så räcker det med en brännvidd på 35-50mm. (Brännvidd är alltså hur stor zoom den har.)
 

Jag har iaf bestämt mig vilket objektiv som jag ska köpa nu. Och det blir en med fast brännvidd på 35mm då jag tror att det passar mig bäst även fast jag inte hade någon aning om vad jag sökte efter för någon vecka sedan. 
 
 
Bästa är väl att rådfråga någon innan du går på & köper det, kanske du vet någon som redan har ett likadant? Man vill ju inte klanta sig & köpa ett som inte passar för det man ska fota. 

Kommentarer
Skrivet av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Svar: jag längtar också <3

2013-06-07 | 20:38:12
URL: http://efji.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback