Buse!

   

Söta Melrós idag! 
Hon passade skitbra i den rosa grimman, eller vad tycker ni?
Fick en hel lista med i huvudet om hur hennes exem ska skötas, vilka medel hon ska sprutas & gruggas in med osv, haha.. Men allt för att hon ska må bra även med dessa flygskitar!
Sen gick jag och betade henne lite längst hagarna medans min syrra fixade med stallet & hagarna. 
Haha måste också berätta världens busigaste grej, nä men typ.. :P
Innan jag skulle hämta Melrós så var min syster tvungen till att flytta dem andra hästarna i hagen till
sommarbetet för att vänja av dem, när hästarna hade gått och jag skulle gå in och hämta henne så först kollade
hon på mig, tvärvände och travade iväg & gjorde av sig med lite glädjeskutt, jag börja skratta men fortsatte gå mot henne. Då vänder hon sig om till mig och kommer skrittandes. Både jag & min syrra småfnissade till det, insåg att hon kommer ha mycket överenergi när ridningen ska påbörjas igen efter några veckors uppehåll.
Men det kommer bli kul! Ska ut & gå med henne i helgen & om det är staket runt paddocken så ska vi leka lite
bland annat "the seven games" så jag får en bättre inblick på henne. Kanske jag kan få med nån som vill fota/filma med. :)

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback