2 månader till jul.

För några dagar sedan så var det exakt 2 månade kvar till jul. Jag måste faktiskt säga att jag gillar vintern väldigt mycket även fast jag inte riktigt kan bestämma mig ifall jag är en sommarmänniska eller en vintermänniska.
Jag tycker att vintern har sin charm samtidigt som jag tycker den är supermysig. Jag kan blicka tillbaka till när man var yngre och man blev helt toklycklig när de första snöflingorna kom. Man lekte kvällarna långa i pappas uppskottade vallar och varje morgon fick han skotta upp de igen. När man var sjuk och fick ligga inne, kollade jag alltid ut genom fönstret och önskade hur mycket jag ville vara ute i den kramgoa snön och leka istället. Eller när jag åkte spark hos mormor o morfar på jullovet klockan 10 på morgonen för att hämta tidningen. Livet var så bra när man var liten ♥.
 
Världens finaste fjording förra vintern! ♥ Döälskar bilden ♥
 
Kom även ihåg alla söndagsmorgornar förra vintern då man var tvungen att gå upp vid halv 7 för att hästarna skulle få mat. Det var nog det hemskaste, att gå ut i -10, fylla på vatten i 6 hagar, packa flera 10-tals hö, mocka en massa boxar + gå ut med alla 12 hästarna och göra allt dethär klockan 7 på morgornen. När inte ens solen har vaknat lixom? ;) Blööö, tur att man slipper det iår! 
 
9 saker jag ser fram emot till vintern:

- Att få plumsa i snön med Mellis
- Fylla åår! 
- Jullov 
- Snön ofcourse! <3
- Julkänslan 
- Tolka med Mellis ihhihihi <3
- Julafton 
- Baka julgodis och peppakakor! <3
- Julmusiken :]
 

Kommentarer
Skrivet av: Annika

Söt :)

2013-10-27 | 15:17:31
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback