PNH.

Som säkert många vet här på bloggen så håller jag och Melros på med PNH - Parelli natural horsemanship. Idag var Lois i stallet för våran lektion och jag har lärt mig Mellis på ett helt annat sätt bara idag, förstår dem lilla signalerna hon ger och förstår orsakerna till dem, dem små signalerna och känslorna man ofta förtrycker och inte märker. Jag tycker verkligen att ridskolorna skulle lära ut bättre horsemanship INNAN man börjar med ridningen. För ledarskapet, kommunikationen och tilliten är det viktigaste i ett förhållande med sin häst tycker jag. 
 
Idag lekte vi "de 7 lekarna" vilket jag har gjort många gånger tidigare men inte förstått mig på dem riktigt. Visst skit kul att köra cirkling game när man kan longera lixom? Men det många inte förstår att det är en väldig skillnad på dem olika sakerna. 
 
Iaf så orkar jag inte gå in på riktigt om vad det var vi gjorde, det var som sagt grundsakerna i parelli. Är det något ni undrar? Äsch bara fråga då. ;)
 
 
 
 
Jag har så mycket jag vill ta upp i bloggen om just detta ämnet men känner att jag inte har kunskapen för 
det än..

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback