Dag 2 - Min första häst

Heh, har glömt att göra demhär 18 dagars grejerna, men tänkte göra en dag idag! Dem kommer komma upp nu varje dag så håll utkik. Om ni vill ha listan själva för att kanske lägga upp på eran blogg så kan ni kolla på Augusti albumet så hittar ni den där.
 
Eftersom jag aldrig har ägt en egen häst så tänkte jag att jag kunde berätta om min första sköthäst på ridskolan istället. 
Magika var (eller är) en 7årig fjording som jag hade som sköthäst på ridskolan under hösten (2012-2013) och våren. Henne red jag och tog hand om varannan helg och hon var verkligen helmysig. Även fast jag hade det väldigt jobbigt med henne på helgerna så fick hon mig att stanna. Mamma tjatade alltid om att det kanske hade varit bättre att sluta som skötare för hon själv är inte hästvan och det var ofta jag hade väldiga problem i stallet och sånt. Hon kunde inte stå själv utan att ha panik och hon var bångstyrig och själv var det hon som var ledare över mig och inte tvärtom typ. I vintras flög man som en vante på hennes rygg pga allt snöras i ridhuset och blev tillslut att jag knappt vågade galoppera på henne. Hon var stark och väldigt stum hela hon så var ju inte en sån bra första häst kan jag ju påstå. 
Men trots allt detdär jobbiga så var hon så sjukt underbar, världens gosigaste och mysigaste tjej. Aldrig kommer jag glömma dem månaderna, hon gjorde mig stark.
 
 
 
Tyvärr så får jag bara upp demhär bilderna för blogg.se verkar cepa vääldigt mycket just nu. Men kan lägga upp flera någon annan dag på henne.
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback