"Först så får man den hästen man behöver och sen får man den hästen man förtjänar."

 Detta uttrycket sa min syster till mig i Torsdags. Och efter ett tag tänkandes över det så insåg jag bara hur självklart det var. T.ex. Melrós. Hon är den hästen jag kan lära mig oerhört mycket med, inte från ryggen. Utan mest vad vänskap handlar om. Det är ofta hon vill lära mig saker, t.ex. när vi leker. Hon vet precis vad jag menar men vill att jag alltid att jag ska vara tydligare. Hon är så mycket smartare än vad jag förväntar mig att hon ska vara och det har lärt mig väldigt mycket med. Jag behöver det, jag vill inte ha en häst som går som en "klocka". 
Visst vill man ha motgångar för att få framgångar? Och jag kan tänka tilbaka på så många situationer där hon har hjälp mig att förstå och fatta hur jag ska göra för att göra det både tydligare och enklare för hästen att fatta. 
Jag hade inte samma hästtänk nu som jag hade för 3 månader sedan. Och det märker jag. För när jag tänker tillbaka nu så inser jag vad jag gjorde "rätt & fel" då som jag hade kunnat göra mycket bättre nu.
 
 
Jag & Arvur.
 

Det ska bli oerhört kul att fortsätta att utvecklas med Melrós. Hon är en grym häst som ligger mig varmt om ♥.
Har också tack vare henne träffat Arvur! Den andra gossiga islandshästen jag har tagit hand om i sommar. 
Myspysen ♥

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback