Hur Magika är att rida!

Hur tycker jag att Magika är att rida?
 
- Superrolig verkligen! Hon kan verkligen gå superfint med rätt ryttare! I början var hon rätt jobbig. När man skulle hoppa upp stod hon aldrig still, första gången jag skulle rida henne i paddocken kanske det tog 10min/en kvart innan jag kom upp..  Hon kunde få för sig att smita förbi ett hinder på 30cm osv.. Nu har hon självklart blivit bättre på det och vägrar endast om hon känner att hon inte kan eller om ryttaren tvekar.
Och eftersom hon höll på att fjanta sig så gjorde det mig mycket osäker i hoppningen.. Och har inte kunnat släppa det helt ännu. I galoppen bara drog hon lite vart hon ville ibland :') Men nu är hon jätterolig att jobba med, formen bryr jag mig inte om just nu då jag anser att det finns viktigare saker för oss att jobba på! :)
Hon är rätt pigg & stark(UNDERBAR BLANDNING JUUUU) så det har hänt många gånger att jag inte vågat göra grejer med henne osv. Men det är bara att jag måste hitta självkänslan och att börja tro på oss mer!
Jag är ändå faktiskt glad för vad vi har gjort. Trots min extrema hopprädsla(fråga min vänner bara) så har jag och Magika kommit över 60cm vilket för mig kändes omöjligt i början. Men jag kan itne säga att Magika är svårriden på nått sätt, hon behöver bara en stadig hand och en rutinerad ryttare som älskar henne mer än allt.
 
 
 
Haha superfin bild från maskeradhoppningen!:P
 
 
Mitt ♥ 
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback