Att vara islandsryttare.

Är det okej att jag döper rubriken så? Eller när kan man anse sig själv som en islandsryttare? När man har tävlat i T.1 och alla de konstiga förkortningarna? När man börjar rida med läder långa som mil? Eller kanske bara utan att rida en? Jag vet inte, men jag känner mig mer och mer som en efter varje gång jag ridit Ulricas hästar. 
 
Idag red jag Fjölnir igen, goa pojke ♥ Vi började med att varma upp i ca 10 minuter på fri tygel vilket var att han får gå vart han vill utan att jag sitter och bestämmer.Efter att han gått några varv i paddocken och bitit lite på tunnor så samlade jag upp honom och körde lite tölt övergångar samt likadant med trav. Han är verkligen superrolig att rida och jag hoppas att det är fint väder i helgen så mamma kan fota. 
Efter ca 25 minuter så stack vi upp i stallet igen och då fick Mellis en massa myys samt hennes mineraler. 
Samtidigt så tror jag även att Mellis tycker det är skönt att stå inne i stallet med ett gosigt fleecetäcke på och äta mineraler och smaska hö. Hon är mer av en mys-gos häst än en ridhäst och ska mest fokusera på våran relation nu i vinter. 
 
På fredag ska jag rida en runda på Mellis iaf, börjar nog med ett lekpass för att känna på henne sen drar vi nog ut i skogen en sväng. Var superlängesen jag red ut! Usch, något som verkligen måste göras oftare.
 
Nu ska jag iaf börja plugga. Fysikprov imorgon och har inte ens öppnat boken. Hörs! :)
 
   
 
      
 
Min fina prinsessa, världens sötaste sagohäst ♥
 

Kommentarer
Skrivet av: Anonym

skulle säga att man var islandshästryttare när man börjar rida islandshästar mer regelbundet än "vanliga" hästar och ponnyer

2013-11-12 | 22:09:09
URL: http://islycka.blogg.se
Skrivet av: Erika Pettersson

Islandshäst ryttare är man väl som sagt när man rider mer islänningar än "vanliga" hästar. :)

Jag hade en islänning + min nuvarande ponny tidigare, men jag var ingen islandshäst ryttare då.
han blev mer o mer ponny än islänning hos mig, men jag plockade ju inte bort han naturliga gångarter utan de skulle han såklart ha.
men jag ansåg mig inte vara en sån ryttare utan red honom på ungefär samma sätt som min ponny bara att han fick tölta i mellan åt för o stärka tölten.

2013-11-13 | 11:42:27
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Skrivet av: Josefine Andersson

AWWW vilka himla fina bilder - jag döööör.

sv: Jag gillar inte gulan hårdkokt, men tycker därimot det är den som gör hela ägget sådär halvkladdig! Jag har i äggen från början och börjar ta tid när de kokar: 5-6 minuter :]
KRAM

Svar: Hehe tack så mycket för svaret! :)
Emma Erlandsson

2013-11-13 | 16:54:51
URL: http://typjosefiine.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback