"Hästfrågor"

Jag hittade demhär frågorna på en kompis blogg och blev sugen på att göra dem med. Men istället för att lägga upp dem som dagar som ändå aldrig blir av så tänkte jag att jag kunde ta alla i ett inlägg :)
 
 
- En ovisad bild på mig och min häst
 
Får nog bli denhära då. Inte redigerad eller något, visste inte ens att jag hade den! Men bara kolla så aslfmdklfaw gullig Mellis är *_*

- Min första häst
Jag har ju aldrig haft en egen häst. Så kan väl berätta om min första sköthäst på ridskolan.
Hon hette iaf Magika. Var en 6årig fjording, som jag hade som sköthäst i ett år nästan. Verkligen helt bäst även fast jag hade väldigt svårt med henne. Hon ville inte stå still i stallgången, fick nästan panik av att stå inne själv före ridning i stallet, stack i ridningen och bockade av mig. Medans en kompis frågade mig efter hon hade ridit henne hur jag kunde vela ha henne som foderhäst fick ju mig att tappa hakan. Hur skulle man inte vela ha henne som sköthäst? Fast idag vet jag ju att det var den kärleken jag hade för henne jag såg i henne och idag stället jag mig lite samma fråga.. Hur orkade jag med henne i 10 månader? Haha men för go var hon allt ♥
 
 
 
 
 
Men även fast alla dem negativa tankarna fanns så hade hon lika många positiva sidor. Red henne i skritt löst i ridhuset, hoppat 60cm (trots hopprädsla) ,löshoppade i 1,5m (även fast man inte fick löshoppa :o) och gjorde även annat skoj. Blev himla kalabalik när vi lekte med hästarna jag och Maja, men attans vad roligt det var!
 
- Min största rädsla
Min största är nog att antingen jag eller Mellis på något sätt skadar oss allvarligt och att hon måste avlivas eller liknande och att jag aldrig mer kommer kunna rida. Även fast hästar är kul, rikigt kul så mår jag ändå bäst på hästryggen, ute i skogen. 
 
 
- Det här saknar jag
 Såå mycket jag saknar.. Men mest ytliga saker som att äga schabrak? HAHA hur dumt låter inte det? Men har säkert fått sälja 5st när Magika åkte. Tanken har faktiskt slått mig att köpa en vanlig sadel till Mellis just för att få samla på mig schabrak igen. Faast nej. 
 
Sen saknar jag lite att rida i ridhus och att hoppa. Det är dock inget jag anser är behövligt för mig och Mellis och imed att jag är hopprädd så bryr jag mig faktiskt inte,men saknar det gör jag nog allt! ;)
 
Samtidigt som jag klagade mycket som fodervärd, jobbigt att morgonfodrahästarna varranan helg i 10 månader så saknar jag lite att gå upp vid 6, åka till stallet och se alla nyvakna hästarna som väntar på att få komma ut. Det var riktigt mysigt. ♥
 
- Min favoritgrej i stallet
Om man bortser från Mellis så är det nog repgrimman och repet :) 
 
- Min hästs vardagsoutfit
Nakenfis är hon! ;)
 
 
- Mitt bästa hästminne

Båda ridlägrerna jag var på sommaren 2011 & 2012. Riktigt roligt var det! Men jag anser att varje minne jag har med hästarna är bra minnen så jag har svårt att sätta fingret på någon specifik grej :)
 
 

- Mina drömmar
 
Att få äga en egen häst.
Att rida in en häst i repgrimma/bettlöst.
typ de :)
 
 
 


 

Kommentarer
Skrivet av: Olivia Gustavsson

åh så söta hästar :)

2013-11-23 | 19:18:41
URL: http://oliiviiagustavsson.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback