Godmorgon bloggen

 
Godmorgon!
Idag när vi kom till stallet mötes vi av massvis med trötta och nyvakna hästar. 2 ponnysar som tydligen hade bytat boxplats med varandra, haha :P
Nu sitter jag mest och chillar vi datorn. Ska ha med mig kameran till stallet idag och se om mamma eller någon kan fota när jag rider :) Hoppas verkligen hon busade av sig igår, jag har ingen lust att smaka sand idag!
/Emma

Påskhoppet - Janna och Mitzi!

Ännu fler bilder pågång! Ännu fler kommer komma ut, så håll utkik :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Superfint ekipage, det måste ni hålla med om? :)

Påskhoppet - Elin och Samba!

Bjuder på massvis med bilder på Elin och Samba nu! Är skitmånga bilder så ni är medvetna om det! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ang. videobloggarna.

Det har varit rätt så fullt upp för mig denhär helgen, stallet hit och kyrkan dit osv.
Så har endast hunnit filma några korta snuttar varje dag, helt onödiga att ens lägga upp!
Ska försöka att göra en imorgon. Annars får jag tar den när påsklovet verkligen börjar. :)
 
 Idag var det hopptävling på klubben, var inte med och tävlade själv utan bara fotade dem andra som var med och tävlade :) Bilderna kanske kommer upp här ikväll eller imorgon men lär ta ett tag att redigera dem.. Phuu...
 
 
Haha lilla cepehund♥

Snuttan!

 
 
 
Haha, tog med mig kameran till stallet imorse. Busen försökte gå ut när jag fotade henne som ni ser så är hon typ halvägs påväg ut :P Busen ♥

Dagens blogg!

 
Tycker att ni alla borde besöka Melinas blogg om hon och hennes två hästar Sopot och Tilion! 
Hon är en grym tjej! Kan verkligen ta fram det bästa ur hennes hästar och hon och Sopot har gått igenom så mycket tillsammans! 
Visar några fler bilder på dem :)
Bloggen hittar ni HÄR!
 
   
 
 
 

PÅSKLOV!

 
Äntligen! Äntligen är det påsklov! Tyvärr ligger en del av snön kvar fortfarande men får hoppas på att den smälter bort fort. Ikväll powerwalkade jag på vårt löparband också, 5km! Inte illa pinkat där va! Snart ska jag gå och lägga mig för imorgon måste jag upp tidigt igen. Hästarna vill ha mat lixom! Sen träffar jag Maja i stallet och efter det blir det gudstjänst, sen stallet igen och på kvällen komemr Isabella hit för hon ska sova här.
Godnatt! ♥

Längtar!

 
Längtar såå tills jag får träffa Mellis igen! Och faktum är att på påsklovet så ska jag åka med min syrra till stallet och hälsa på henne! ♥ Ska fota när min syrra rider osv. Funerade ett tag på själv att ta mig en tur på henne men nu när hon knappt är igångsatt så mycket så känns det lite "grymt" då hon är rätt liten, hon är viktbärande visst men känns fel! Så på torsdag kommer ni säkert få se massvis med bilder på dem!

Searching.

 
Jag är såå glad. Jag skiter i om att Magika kanske inte är min "once in a lifetime horse"  det kunde jag nog räkna ut redan innan jag började på ridskolan att jag skulle hitta "den" hästen där lixom. Men jag är såå glad att veta att det finns en häst för alla, det gör det! Och jag kan knappt vänta tills jag har hittat dendär hästen som passar perfekt för Mig. Oavsett ras, kön eller ålder. jag skiter i det, klickar man med hästen skulle jag aldrig tveka på att köpa den! Har bestämt att leta upp dendär "once in a lifetime" hästen innan jag fyllt 20, jag vill bli hästägare nu lixom. Men självklart  kan det ta tid innan man hittar dendär hästen för Mig. Men 2013 gjorde jag ett löfte till mig själv. Vilket var att jag redan i år skulle börja spara till häst. Och det går faktiskt bra! 
<3

HIHIHI..

 

Gooooodis!

 
Har ni smakat denhär nya glassen? Måste säga att den är outstanding! Och grymt god!
Lätt att jag bjöd mig på lite sånhär efter Beep- testet idag i skolan. 
Nu ska jag fixa klart lite läxor, sen får jag se vad jag hittar på, ha en bra kväll!

Videoinlägg pågång!

Så håll ögonen öppna! 
 
 
Haha snuttan ♥

Otroligt onödig men rolig fakta!

  • Hästens hjärna är lika stor som en apelsin.
  • Fjärilar smakar med fötterna.
  • 100 personer dör årligen till följd av att ha satt en penna i halsen.
  • En snigel kan sova i tre år.
  • Högerhänta lever i genomsnitt nio år längre än vänsterhänta.
  • Noshörningens horn består av sammanpressat hår.
  • Varje år dör det fler människor som blir sparkade av åsnor än som omkommer i flygolyckor.
  • Internet består till 61% av porr.
  • Det vanligaste ordet världen över är okej. Det näst vanligaste ordet är Coca Cola.
  •  Eskimåer använder sina kylskåp för att maten inte ska förfrysa.
  • Amerikanska barn har vid 13 års ålder sett i genomsnitt 8 000 mord på TV.
  • I Virginia är det olagligt att ha sex med lampan tänd.
 


Sant.

Varför lägga tid och energi på folk som aldrig gör det tillbaks när man kan lägga ernergi på folk som verkligen gör tid för en och gör en glad?
 

Från när Molly hoppade i Söndags!