The shortest horror movie ever is called Monday.

Jag brukar ofta tänka att måndagar blir vad man gör den till. Men idag var ett undantag! Det började med orientering som ni säkert hör på namnet var supertråkigt. Ingen ätbar mat vilket resulterade en hungrig och tjurig mage, utvecklingssamtal efter skolan och även huvudvärk. På detta blir det även att göra 2 matteläxor då jag ligger efter i det.. 
Idag tillåter jag mig sjäv att klaga och tycka synd om mig..
 
Men kvällen kommer avslutas på ett bra sätt med ett glas julmust, en räkbaguette och lite how i met your mother.
 
 
 

Polly bland höstlöven.

Hihihi fotade Polly i fredags! Var riktigt längesedan marsvinen fick vara med på bild så jag släppte ut Polly bland höstlöven. Glad blev hon iaf, gräs är ju som socker för dem :')
 
 
 
 
 

5 bra saker med hösten.

 
- Alla fina färger på löven, årstiden då gud blir lite mer kreativ ;)
 
- Ljus! Jag älskar tända ljus som luktar kanel på kvällen. Superduper mysigt.
 
- Stickade tröjor i överflöd, att ha hela garderoben full med sköna stickade tröjor är bara för underbart ibland alltså.
 
Julkänslan kommer! Bara jag som redan har börjat längta till julen? Snön? Äääh, men det är underbart! 
 
Vinterpälsen kommer, jag älskar när pållarna börjar bli stora knubbiga hårbollar. 

En riktig höstdag.

Idag har min syster varit på besök! Hon ville hälsa på Mellis så vi åkte en sväng till stallet. Tog in både Arvur och Mellis och medans jag myste med Arvur så myste min syster med Mellis ♥ 
Flätade Arvurs man och gav han en massa godis. Provade också mitt gamla fleecetäcke på Mellis och det satt jättebra, lite stort men ska endast användas vid fotograferingar ändå.
 
När vi kom hem igen så gick vi en runda till affären för att köpa lite fika vilket var jättegott. Riktigt fint väder idag med, känner att hösten passar mig väldigt bra!
 
 
 
 
Visste ni att dem har börjat sälja peppakaks ballerina nu?! Var såå gott.. *_*
 
 
 
 

Min förebild.

Min förebild inom bloggvärlden är Linn Olsson. Jag tycker att hon är så grymt cool och jag älskar hennes driv hon har. Det är faktiskt inte många 18-åringar som jag har träffat på som är så mogna och inspererande. Och anledningen till att jag finner henne så inspererande är nog för att hon är en sån människa som man verkligen ser upp till och som jag skulle vilja bli. Jag vill med ha sån grym inställning till livet och bli en insperationkälla för andra.
 
Jag hade lätt kunnat ha henne som vän, för hon är såå cool. Inte för att hon bloggar på en av Sveriges största hästbloggar eller för att hon har designat ett eget märke. Utan för att hon är sig själv och förmedlar en såndär supergo känsla från bloggen.
 
 
Tryck på bilden för att komma in på hennes blogg.

this or that - häst

Häst/Ponny - Ofc! :D
Sadel/Barbacka
Bett/Bettöst
Heta hästar/Lata - Kanske inte så heta, men hellre pigga än lata om man säger så..
Tävla/Träna - inget hahah, båda är ju tråkigt.
Paddock/Ridhus - Inget! Eller.. mycket roligare att upptäcka nya rundor i skogen än ett dressyrpass i paddocken..
Spö/Sporrar - Använder inget av det.. men brukar ha det som en förlängd arm när vi tränar från marken.
Grimma/Repgrimma - Alltiiiid, fast hellre köpa lagret fyllt med grimmor! Bra repgrimmor är såå dyra..
Rida ut i skogen/Bada med hästen - Mellis hatar att bada.. hahah.
 
 
Ghs/Falsterbo - Aldrig varit på något av det och vill inte gå på det heller.. haah..
Kingsland/Whitaker
HV polo/Scapa - Inte så insatt i märke men fy, HV polo är såå fult haha.
Pikeur/Kingsland
Hööks/Börjes - Beror på vad man ska ha :)
Röda/Blåa tretorn - Haatar tretorn, såå fula.
Helskodda/Inte helskodda ridbyxor
Säkerhetsväst/Utan - Så obekvämt </3
Ridstövlar/Chaps
 
 
Skimmel/Fux - Heheh tycker fuxar är fuuula, eller bara mindre fina :]
Kallblod/Varmblod
Schabrak/Vojlock
Kort man/Lång man - Finns ett undantag dåå, fjordingar yee..
Bett/Hackamore
C-ponny/D-ponny
Remont/Pullarträns
Boots/Benskydd - Beror ju på vad hästahopplan behöver, annars onödig utrustning.
Raka/Orakad på vintern - Här ska hästen få gå med pälsen på! (y)
Skäck/Skimmel - båda är helt nomnomnomnom :*
 

Watching you was the only drug i needed.

Hej alla! Idag plockade jag fram vinterkäderna till stallet, ett par varma raggsockar och min Svenska Ridförbundet vinterjackan. Mysigt som in i! 
Idag var Melrós verkligen så sjukt glad och positiv till allt vi gjorde vilket var bra! Vi red ut en runda i repgrimma och tränade på halter med små hjälper. När vi var påväg hem bad jag mamma knäppa loss grimskaftet som satt i repgrimman så tränade vi på halter i halsring vilket hon också var duktigare idag än sist! (y)
Sen när vi kom hem igen så fick hon gå in i stallet och äta lite mineraler och morötter vilket var väldigt uppskattat av henne. 
På fredag är det studiedag så då ska jag passa på att vara där hela dagen. Blir ingen ridning utan en långpromenad istället, hon har börjat krångla när jag ska hoppa upp nu så funderar på om hon är lite öm i ryggen eller pälsen pga att hon fäller. Så sadeln slipper hon iaf på fredag. 
 
 
 
Har börjat ta med kameran till stallet varje gång nu, lite roligare att ha dagsfärska bilder att visa upp! :)

Dag 5 - Det här finns i min ryktlåda

 
Jadu, vet inte riktigt själv vad jag har i min ryktlåda! Haha, men ungifär..
 
Hovkrats, manborste, gummitoffsar, svettskrapa, flugmedel, hästsalva, borstar och en svamp.

Kanske har jag missat något? Haha no biggie! 

Elin Djupsjö.

 
 
 
 
 

Vill ha.. nej menar MÅSTE HA.

1. Jodphur ridbyxor
2. Carrot stick
3. Repgrimma & reptyglar
4. Vinterridskor, Steeds

Dag 4 - Hur började mitt hästintresse

Helt slut efter operationen idag. Var fett äckligt då man hela tiden hörde och kände(ingen smärta alltså) hur dem skärde och drog i käften på mig. fick säkert 5 bedövningssprutor eller något.  Hela gommen är fylld av stygn och gör rätt ont även fast jag redan tagit 2 ipren idag. Så imorgon kommer jag stanna hemma från skolan och bara vila mig,  aja nog om det!

Mitt hästintressa började när min syster skaffade medryttarhästar, jag fick prova rida dem och efter ca 2 år så köpte hon sin egna islandshäst - Melros. Henne red jag inte på så mycket utan fick alltid låna en annan isandshäst att rida på från samma stall och hon hette Fina. Har skrivit denhär historien såsåså många gånger så tar det kort. Fina var min bästa vän, men den 23 Mars 2011 så avlivades hon pga en sak och kände då att jag ville börja på ridskola för att lära mig att rida. Och nu,3 år senare står jag här med världens bästa islandshäst som jag älskar oerhört mycket! ♥






Melrós nya grimma.

 
 

Look at us now.. what happened?

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja i detta inlägget, eller vad jag vill förmedla? Aja, shit the same.. När jag var liten hade jag världens grymmaste kompisarna. Vi kunde skratta nätterna långa, vara fåniga och vara oss själva. Tiden när man inte var medveten, inga killproblem existerade utan ens livs problem var om man inte fick sova över hos sin kompis eller om vad man skulle hitta på på rasten. När jag kollar tillbax på min barndom så ler jag, stort. Gråter glädje tårar och saknar alla minnen. Tänk hur samma värdefulla person då, säger man knappt hej till när man ser den i korridoren längre?
 
Tex, jag och min barndomsbästis, vi gjorde allt tillsammans, snubblade jag så snubblade hon med[haha vi hade en sån regel att om det hände något med nån av oss var det andra tvungen att göra likadant] vi ringde alltid varandra innan vårat favoritprogram[americas funniest homevideos,hahah] skulle börja, kom ihåg en gång.. så klättrade vi upp på hennes tag mitt i vintern på kvällen när hennes föräldrar inte var hemma och lekte att vi var spioner. Eller när det var halloween och vi var självklart utklädda dåå också hade vi omegle med en kille som seriöst sket i brallan när han såg oss, haha lite medkänsla måste man nog ha för killen.. 
 
Gud, vilken oförglömlig barndom man hade. Och hur ens vänner kan förändras. Min första kompis som jag hade i nästan 8 år har jag inte ens någon kontakt med längre. Men life goes on, man hittar nya vänner, skapar nya oförgömliga minnen and so on. 
 
 
 
Bäästa Elin
 
 

Dag 3 -Top 5 finaste bilderna på dig och din häst.

Insåg att det var ett tag sedan jag la upp dag 2, så tänkte att det var dags att göra det igen! 
 
Har faktiskt jättemånga bilder som jag gillar på mig och Melrós sjääälvklart lixom? Men har försökt att välja ut dem som ligger mig närmast om hjärtat.
 
 
 
 
     
 

Elin prövar på halsring!

 
 
 
 
Hur grymma är dem inte? Hoppas att jag kan visa er fler bilder inom kort iaf. :)