Ang. Julkalendern! :)

Hej alla fina bloggläsare!
 
Imorgon är det den 1a December, vilket betyder att det bara är 23 dagar kvar till min födelsedag! Gryymt. Iallafall så ska jag vara i stallet under alla ljusa timmar och filma en massa till julkalendern. Har även fått lite tips och insperation till vad julkalendern ska handla om vilket kommer bli PNH! Gud vad roligt! Ska filma och prata om de 7 lekarna, lite om de olika horsenality's och hur man listar ut vilken personlighet din häst har och även tips och andra trix inom hästhantering. 
Ni kommer också få film på när jag rider både Fjölnir & Mellis och lite sånt! Så jag hoppas verkligen att ni kollar nu, för jag ska fösöka göra detta så bra som möjligt! :)
 
 
Bild från Oktober när jag var i Boås och fotade Lois med Snuddemannen, hon håller också på med parelli och det var faktiskt där jag snappade upp intresset för det för herrans många år! ;)
 
 

Åh Revolt världens bästa serie! ♥

Tänkte ta och kolla på den här omtalade serien nu revolt, sett väldigt många på facebook som har snackat om den och guud vad bra den var.. eller? 
Ne usch fy, blir ju nästan chockad över hur allvarlig mobbling detta skulle vara om det var på en riktig ridskola. Jag har aldrig varit med om detta och jag hoppas att det inte existerar. Det är nästan skrattretande hur dålig serien är.. har kollat på första avsnittet och började nästan asgarva när dem började kaxa upp sig.. Inte för att jag på nått sätt tycker det är roligt, utan för det vill framställa ridskolor på ett sånt hemskt sätt.
Men nu måste jag ju bara fortsätta se den, kanske lite orättvist att inte ge den en chans eftersom jag trots allt bara har sett ett avsnitt.. Får hoppas att den blir bättre kanske ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jag är med och tävlar om en design!

http://cdn1.cdnme.se/1987272/6-3/tavla_527f69689606ee767d2f1746.png
Vill du också vara med så gå in på; http://schnailgull.blogg.se/2013/november/tavla-och-vinn-en-design.html#comment

Julhandla ♥

Tjenamors! Tänkte bara kolla in och säga att det troligtvis blir dålig bloggning idag och imorgon. För efter skolan ska jag till min syster i Halmstad och julhandla lite. På kvällen ska vi kolla på film och äta gott. ♥
På Söndag är det den 1a December och då kommer även min första videoblogg upp här! Då blir det en heldag i stallet så ska hitta på lite skojsigt att filma där, ska försöka vara dr under alla ljusa timmar och även rida ut med kameran så den videobloggen kommer nog bli intressant ;) Haha men ni får inte glömma kolla in här då så hörs vi! Ha en bra fredag alla ♥
 
        
         

6 månader. ♥

 
 
 
     
 
Har fatiskt gått och hållt på alla bilderna just för att kunna visa dem idag. För 6 månader sedan lämnade Mellis sin stallplats på Jävsgård och fick komma hit! Här hoppas både jag och syrran att hon an få stanna resten av sitt liv och jag hoppas verkligen att jag får stå här om 6 år och fortfarande ha Mellis. ♥
 
 
 

Vill ju kunna hålla igång hästarna..

Det sämsta med denhär kalla årstiden är nog att jag inte kan rida så mycket som som skulle behövas. Nu när jag även får rida Fjölnir är det extra tråkigt att inte kunna rida 'ordentligt'. Även fast ridning inte är ett riktigt behov för mig som det verkar vara för vissa så är det ju ändå självklart roligt att hålla igång hästarna. Så det är verkligen nu man önskar att man hade ett ridhus, slippa rida i regn eller i hårt underlag. 
 
Att få ha möjligheten att rida 2 hästar, heelt olika varandra är väldigt roligt och har börjat finna det roliga i ridningen igen. Jag har även märkt att jag har börjat rida Mellis "bättre" med sen jag började rida Fjölnir. Lite märkligt kanske.. Men som sagt är det nog bra med variation och man lär sig trots allt dem är helt olika varandra! Jag tror dock bara att Mellis tycker det är skönt med lite vintervila framöver eftersom hon hölls igång hela sommaren, jag har också skitit att sätta på snösulor på henne så vi får hoppas att det inte blir så mycket kramsnö iår ;) Men broddar är iaf införsaffade och hovis har nyss varit här och satt på nya och fina skor, så nu är vi förberedda inför vintern! 
 
 
Jag & Astrid aka fölis ♥

Mellis kosskompisar!

 
 
  
 
Visste ni att Mellis går med 4 små håriga kossor? Dem är verkligen supersöta och jag tycker det är helt underbart att dem funkar så bra tillsammans med hästarna! Sen går hon ju även med 4 andra islandshästar som jag presenterade i ett inlägg i sommras. Fölis tycker iaf att det är extra roligt att ha kossor i hagen. Det är ärligt talat hennes nya lekkompisar och hon älskar att jaga runt dem i hagen. Självklart på en vänskaplig nivå men jag tror dem tycker det är lite märkligt dock haha! 
 

Tråkigt på en franskalektion..

Sitter och kollar på Alla är fotografer på franskan nu för det är så extremt tråkigt.. Jag bara störtälskar det programmet! Önskar bara att det skulle komma fler delar :/
 
 
 

Instagram!

 
 
Även jag finns ju självklart på instagram och jag har nyligen startat ett hästkonto där jag bara uppdatetar om Mellis och annat hästigt! Tycker ni ska ta och följa mig, jag är "privat" men jag accepterar alla. Det gör ju ndå så att man har lite kontroll om vilka som följer en osv :)
 
@emmaomellis - insta
 
 
 
 
 

Vintermys // Gamla bilder.

 
 
 
 
 
 
4 Superfina bilder på Maja & Fandango i vintras. Jag var inte så bra på att redigera då så de är inte så fixade men jag tycker dem är så himla härliga. Detta var under perioden då Maja hade en bruten handled så hon kunde inte rida på flera veckor. Att jag fångade snön på bild ven fast jag fotade med Auto tycker jag nu är lite såhäftigt haha.. Hoppas verkligen att snön kan komma snart! 

Högst upp på önskelistan.

 
Jag bara måste ha ett sånthär träns till Mellis! Så sjuukt snyggt, det bästa är ju att man bara kan knäppa av bettet så man kan ha det som bettlöst ju. Dock kostar det några hundra, men såå värt det! :D

Julkalender?

Eeeyy vad tycker ni om idén att ha en julkalender här på bloggen? Men istället för att bara ha en "vanlig"  tänte jag satsa och göra videobloggar varje dag fram till julafton. Låter det bra? Jag vill jättegrna höra era åsikter om det, var anonyma om ni så vill det men känns lite onödigt att göra i onödan ju. Vill även ha in lite tips på olika samtalsämnen, ska jag ha en Q/A? Eller är det något ni vill att jag ska prata om eller ska jag filma alla ridpass i hela december, utmaningar till mig och Mellis? 
 
Spotta ut allt i kommentarsfältet nu hörrni! :)
 

Reptyglar sökes desperat.

 
 Jag har faktiskt nästan övergått helt till att rida i repgrimma nu än i hennes sidepull. Hon lyssnar så mycket bättre i repgrimma och jag själv trivs också mycket bättre i det. Det ända som behövs nu är ett par ordentliga reptyglar som förövrigt står på min önskelista med :D Det är så himla osmidigt att rida med ett rep som är typ 4m och som ni säkert ser på denhär bilden så har jag fått knyta fast repet i sadeln (därför det hänger) men det ser så himla fult ut! Men när det är från andra sidan så ser det ju ut som att jag rider mmed bara en sträckt tygel.. 
 
Det gick iaf jättebra att rida henne igår, lite självgående och gick lite vart hon ville i den gångarten hon kände för. Inte riktigt likt henne men eftersom det gick så himla bra i lördags så bryr jag mig inte.Bilderna blev dock inte så himla bra. Det finns riktigt fina, dock var jag tvungen att redigera dem väldigt mycket, lite övereponerade är nog några men är riktigt nöjd med åtminstone ett 10tal iaf! Har tvingat mamma att fota mig med nån helg framöver, kan hoppas på bra reslutat då iaf. Men ni får se några i taget helt enkelt :)

Håll ut ♥

Hej! Vet ni vad som suger just nu? Att jag är så himla sugen på att blogga och göra inställda men man har verkligen inte tid för det. Men ni ska få uppdateras om dagen och jag ska visa er alla bilderna så fort jag har tid! Men nu måste jag ligga på topp i skolan då vi har matte prov i veckan vilket jag verligen måste klara. Men jag red iaf både Mellis och Fjölnir idag, bara bilder när jag rider Mellis då det var mörkt när jag red Fjölnir men förhoppningsvis kan jag lägga upp videon när vi töltar iaf.
 
Ha det bra så hörs vi sålänge! ♥
 
 
 
 

Ett inlägg till min bästa vän.

Detta inlägget vill jag bara ägna till min bästa vän, min häst, Melros. Vill tacka henne för att hon har stått ut med mig, gjort mig klokare, gett mig vredesutbrott som i slutändan lett till något bra men framför allt lärt mig hur jag ska förbättra mina dåliga sidor. Hon har förändrat mig helt och hållet. Mitt hästtänkt är heeelt annorlunda idag ifrån vad det var för 6 månader sedan.
Hon har gett mig en massa tålamod, glädje, kärlek och allt där emellan. På Fredag så har jag haft denhär hästen i 6 månader. ETT halvår. Helt galet! 
 
Denhär hästen är bäst, vi båda har våra brister men som jag nu lärt mig att acceptera istället för att putsa dem under mattan. Jag älskar denna hästen. Såå mycket. Helt bäst är hon. ♥
 
 
Detdär leendet, är riktigt :') ♥