Tvådagarskursen för Tina Kolhammar - Parelli Instruktör.

Att få vara med på denhär kursen var verkligen en kick-start för mig och Mellis. Jag har fått lära känna nya vänner med samma mål och visioner, jag har fått en bättre relation med Mellis och jag har dessutom träffat en av de snällaste och goaste människorna jag vet som dessutom lär ut det jag vill lära mig. 
Under dessa dagarna har vi tränat på de sju lekarna, lärt oss  Neutral Lateral Flexion samt indirekt & direkt tygel samt väldigt mycket annat.
 Och hur har jag då fått en bättre relation till Mellis? Hon visade en helt annan sida där än när hon är hemma. Hon var hela tiden på myshumör och skulle alltid vara hos mig och med mig heela tiden. Hon töjde sig lixom vääldigt mycket och hon lät mig till och med gå fram och mysa med henne när hon låg ner vilket aldrig har hänt förr. Det var två superroliga dagar jag kan nog inte ens förklara för er hur roligt de var hihi! På fredagen så fick Tina hjälpa att lasta Mellis och hon förklarade även för mig hur jag skulle göra att det inte bara var till att lasta kroppen utan att "sinnet" också var med. Mellis var väldigt osäker med transporten men tvekade inte ett dugg att inte Tina skulle få in henne. 
 
Jag längtar supermycket redan och imorgon ska jag till Mellis igen och leka! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Myyyse <3
 
 
 Tycker att ni ska gå in och kolla hennes blogg/hemsida på http://hästutvecklare.se
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback