Den roligaste uteritten på länge.

Nyss kommit hem från stallet, där var det fullproppat med okända hästar som varken jag eller Mellis kände :P 
Dem hade haft långritt i helgen så det var därför. Iaf så red jag ut en runda, var inte alls fint väder kan jag inte påstå, men det regnade iaf inte så mycket medans vi var ute så det var ju bra! 
Vi red iaf ut och Mellis var ovanligt nervös(?) när jag skule hoppa upp, vägrade stå still och så fort jag hade kommit upp så travade hon iväg.. Får se om det bara var omgivningen som var stressad och det var därför annars så får jag väl kolla upp det. Vi travade på vägarna på långa tyglar dock var hon en aningen speedad och började galoppera ibland, men skoj var det att hon kan bjuda på så mycket! :)
 
 
Sen när vi var påväg hem så fick jag ett spontantryck och knäppte loss tyglarna så det blev en halsring istället, gick bra tills vi kom närmre stallet. Då stannade vi för att vänta på min mamma och när jag vände henne till henne så hörde hon hästarna i hagen och det bev en blandning mellan *travgalopppasstölt* i full fart typ, var nära på att slänga mig av för jag visste inte riktigt hur det skulle gå, ahahaahahaha... Men så fort hon kom till hagöppningen stannade hon och började äta gräs. Goa pålle! Jag hoppade iaf av där och vi skrittade hem.
Men dendär gnuttan frihet man får av att rida utan huvudlag är helt jäkla underbar. 
Snart ska jag till Elin, så bloggar mer ikväll!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback