Vill ju kunna hålla igång hästarna..

Det sämsta med denhär kalla årstiden är nog att jag inte kan rida så mycket som som skulle behövas. Nu när jag även får rida Fjölnir är det extra tråkigt att inte kunna rida 'ordentligt'. Även fast ridning inte är ett riktigt behov för mig som det verkar vara för vissa så är det ju ändå självklart roligt att hålla igång hästarna. Så det är verkligen nu man önskar att man hade ett ridhus, slippa rida i regn eller i hårt underlag. 
 
Att få ha möjligheten att rida 2 hästar, heelt olika varandra är väldigt roligt och har börjat finna det roliga i ridningen igen. Jag har även märkt att jag har börjat rida Mellis "bättre" med sen jag började rida Fjölnir. Lite märkligt kanske.. Men som sagt är det nog bra med variation och man lär sig trots allt dem är helt olika varandra! Jag tror dock bara att Mellis tycker det är skönt med lite vintervila framöver eftersom hon hölls igång hela sommaren, jag har också skitit att sätta på snösulor på henne så vi får hoppas att det inte blir så mycket kramsnö iår ;) Men broddar är iaf införsaffade och hovis har nyss varit här och satt på nya och fina skor, så nu är vi förberedda inför vintern! 
 
 
Jag & Astrid aka fölis ♥

Kommentarer
Skrivet av: - S C H N A I L G U L L -

Sv; Men åh va glad jag blir! :') Det låg mycket tankar och känslor bakom det inlägget! Ska själv hålla ett tal i skolan idag som jag har baserat på det inlägget!

Älskar din blogg förresten och även om det tar emot så tänkte tipsa om min pågående bloggtävling! Du har chansen att vinna en design, designad efter dina önskemål! Andra pris är en bildspels header och tredjepris en header.

Direktlänk: http://schnailgull.blogg.se/2013/november/tavla-och-vinn-en-design.html#comment

Förlåt ifall du inte tycker om sådana här inlägg!
Kram, Jonna, Witezz, Candle & Strumpan!

Svar: Jag hade tänkt att publicera den här sen när den är klar! Så jag kan höra av mig om du vill läsa den! :) Lycka till själv!! Eftersom du är så snäll så ska jag självklart vara med i din tävling :) Tack och kram. Ha en bra dag :D
Emma Erlandsson

2013-11-28 | 22:37:54
URL: http://schnailgull.blogg.se
Skrivet av: - S C H N A I L G U L L -

JA jätte gärna!!!

2013-11-29 | 10:52:38
URL: http://schnailgull.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback